نکات نگهداری از قالب سیلیکونی

Tuesday، ۸ Farvardin ۱۴۰۲

برای آشنایی با نحوه استفاده درست از قالبها ، به صفحه اینستاگرام ما 3dzigs مراجعه کنید .

قالبهای سیلیکونی بستگی به جنس مواد اولیه نحوه طراحی و ساخت آنها کیفیتهای متفاوتی دارند .

بارعایت این نکات قالب‌ها را بهتر نگهداری کنید

  • قالب ها را بر روی یکدیگر نگذارید . قالب سیلیکونی نرم و انعطاف پذیر است اما تحت تاثیر همان خاصیت کشسانی ممکن است دفورمه شود و در همان حال باقی بماند. انها را حتماً روی سطح صاف و سفت بگذارید و از جهت بسته در حالتی که مواد را همیشه داخل آنها می ریزید بر روی زمین قراردهید
  • برای روی هم قراردادن تعداد کمی از قالبها روی قالب اول تکه‌ای مقوا که ضخامت دارد قرار دهید.قالب دوم را روی آن بگذارید. در این حالت نیز مراقب فشار وارده باشید که بیش از حد نگردد.به همین راحتی می‌توانید تا انتها چند قالب را بدون خمیدگی روی هم بگذارید.
  • بهترین جا برای نگهداری از قالب سیلیکونی محلی است حتما سرپوشیده و خنک باشد.سطح نگهداری از قالب باید حتماً خشک و عاری از هرگونه رطوبت باشد.نور خورشید اصلاً نباید به محل یا محفظه نگهداری قالب نفوذ داشته باشد.
  • اگر قراراست به مدت طولانی از قالب گلدان استفاده نکنید بهتر است بدون آسیب به گلدان حفره میانی و فضای داخلی آن را با نایلونی و یونالیت پر کنیدبخصوص این نکته را کسانی که ممکن است برای مدت طولانی از قالب استفاده نکنند، باید در نظر بگیرند که خالی ماندن طولانی‌مدت قالب سبب تغییر حالت آن خواهد شد.استتفاده از یک نگهدارنده یا پس قالب در اطراف قالبها خصوصا قالبهای بزرگ مکعب و مستطیل که سریع تر دفورمه می گردند از تغییر شکل در اثر مرور زمان مراقبت می کند .
  • قالبها را با توجه به طرح تا حد ممکن برگردان نکنید . یعنی قبل از برگردان کامل هر زمان توانستید مدل ساخته شده را از قالب خارج نمایید چون این مساله به عمر بیشتر قالب و جلوگیری از پاره شدن یقه گلدان کمک می کند

پیام در واتس اپ